Wednesday, January 14, 2009

tak semua............

aku da klas kul 8pg,... tp skrg aku lum tido lagi,.. dah kul2.20pagi..huhuhuu
b4 aku nak tido, ade sedikit perkara yg baik ingin dikongsi..

td, aku masuk klas isu2 kekeluargaan.. kaunselor yg ngajar nie, kitorang pggil die Dr.Joe..
die mmg best. HOT AND COLD..hehehe. ade satu perkara yg die sentuh sedikit sebanyak membuka mata aku..

"dalam kita xsedar, sebenarnya banyak perkara disekeliling kita lebih bersifat tidak jujur. perhubungan atau persahabatan yg dijalin kadang kala bukan atas dasar keikhlasan tp lebih bersifat kebendaan. mungkin xsedar, ramai pihak sedang mengambil kesempatan atas diri kita. kebanyakannya lebih bersifat kepentingan"

ssh nak cari org yg benar2 jujur dengan kita,..hatta kita sekali pun, mesti juga pernah melakukan perkara yg sama.. bezanya dalam keadaan sengaja atau tidak sengaja.. buktinya, lihat laa sekeliling teman yg ada.. adakah ada?? atau kita yg sebegitu...


p/s: renung2 kan, dan selamat beramal..:)

3 comments:

Anonymous said...

emm benar tue..knp begitu yer..? emm tepuk dada tanya diri sendir ok..(cm akulah nie..aku tgh pk skunk nie..hehe)

norulezd4i4 said...

kf tepuk dada jgn tepuk tgn,..hehehehe...

biase laa, bila ade kepentingan ramai laa amik kesempatan.. ade kawan pun kdg2 xjujur

Anonymous said...

mereka bkn xjujur cume brgkali itu semua tsukuyomi utk kite nurul..hehhe (lau xfhm wat2 fhm ok..)

tanda blog