Wednesday, January 14, 2009

KISAH WARTAWAN AMERIKA

satu persatu, negara Islam telah diserang oleh musuh Islam... niat musuh hanya satu, mahu Islam lenyap dari bumi ini,.. tidak kira apa jua kaedah akan diteruskan jua niat buruk mereka..
Teringat aku pada satu cerita berkenaan seorang wartawan Amerika..

pada ketika peperangan di Afghannistan, seorang wartawan Amerika telah di tawan oleh pihak Islam disana. tidak lama kemudian dia di bebaskan oleh mereka... tau apa yg terjadi pada wartawan itu???

Wartawan itu menceritakan yg dia begitu takut sekali semasa ditawan oleh pihak Islam. fikirnya dia pasti tidak akan hidup dan akan diseksa untuk melepaskan dendam mereka pada pihak Amerika.. namun, apa yg di fikirkannya jauh meleset. dia dilayan oleh mereka dengan baik. makan minum nya diberi mengikut waktu makan. semasa ditawan tidak sedikit pun pihak Islam menzaliminya sprti yg dia fikirkan... setelah dibebaskan dia memeluk agama suci Islam dengan yakin bahawa Islam di pihak yg benar..


indahkan Islam... walaupun wartawan tadi seorang yahudi, tp tidak sedikit pun mereka ingin menzaliminya. ajaran Islam di ikut dengan sempurna.. aku bersyukur kerana AKU SEORANG ISLAM..


p/s: janji ALLAH, Islam akan kekal sampai hari kiamat..

No comments:

tanda blog