Sunday, July 18, 2010

:: People Can Change ::

Tersentuh aku kali nie nak tulis entry sal wanita dan tudung. Aku bkn alim ulama’ yg bijak nak ckp sal bab2 aurat ni ape ‘tah lagi nak kupas isu agama. Sekadar renungan dan perkongsian. Kisahnya bermula mcm nie ;

Aku punya sorg sahabat yg sgt anti dgn minah free-hair. Sape jer yg free-hair mesti laa kena ngata abes ngan die. Bagi die, ppuan yg free-hair nie mcm ‘jahat’ laa (nmpk gaya cam tu laa). Sakan die kalau kutuk minah2 nie. Tetibe terlintas dalam fikiran, ape beza die yg pakai tudung yg selalu kuar ngn pakwe die mlm2, amek gmbr peluk2, cium2 dgn minah2 free-hair tadi?

Kdg2, mungkin die free-hair, tapi tak buat jahat. Cuma salahnya satu jela, die FREE-HAIR. Tapi kalau die free-hair and die jahat, tu urusan die lah. Malas aku nak kupas.

Dan kau. Yang aku tengok sakan kutuk diorg dgn lagaknya, buat jer bende2 yg xsenonoh. Jadi ape bezanya??? Sama jer kan?? Ke tak sama?? Hurmmm...

Bagi aku, kite nie tak yah laa ada jugde mental dgn org. Luaran mgkin itu, dalaman mgkin laen. Cuma ingt satu jer, “dengan satu detik, yg jahat boleh bertukar jadi baek, dan yg baek boleh bertukar jadi jahat”.



p/s : mati itu wujud. Pandai2 lah korg pikir!

No comments:

tanda blog