Sunday, July 18, 2010

:: aBout BeautifuL ::

..."nak cantik, tp mcm mane yer?"...


soklan nie penah gak la dlm otak aku satu ketika dulu (skrg pun ade jer). aku dah baca mcm2 buku sal wanita. mcm2 tips ada. jga badan? jga muka? jga buah dada? semua ada. ada gak laa petua2 lam mgzine tu yg aku ikut. ada jadi, ada lak yg tak. sampai satu masa, aku terbuka sebuah buku agama nie. Niat aku pada asalnya bkn nak cari info sal kecantikan pun. Saje nak belek2. Then, tertacap aku pada satu halaman. Mcm biasa, sal kecantikan. Nak cantek bkn ssh pun. asal kan :

  1. Jaga solat
  2. Berzikir
  3. Jangan suka berbohong

Amalkan tiga perkara nie, dah ok! Selain ni, aku ada dgr motivasi dari Dr. Fazilah Kamsah. About kecantikan wajah gak laa. Still the same. Bende yg tiga yg aku ckp tadi. Kesimpulannya, klu kite jga tingkahlaku kite, buat bende baek, Insya Allah org akan nmpk tenang jer air muka kite. One more, jgn ada benci dan dendam lam hati. Tu membuatkan org nmpk kite "gelap" jer. "Gelap" mean mcm org tak da seri muka. Lagi satu ayat motivasi :

"Sebab tu ramai orang cantek tapi tak menawan"



p/s : selamat beramal :)

No comments:

tanda blog