Wednesday, October 15, 2008

HARI YG PENUH BERMAKNA

hari nie, hari yg sgt bermakna...hari ini, aku jadi fasi untuk kendali dak2 yg penah wat jenayah hardcorenyerrr,....huh, sgt teruja...pada mulanya aku sgt takut..sbb lcterer aku ckp dyorg nie bkn wat jenayah ringan..wat salah mcm2..actly aku nie wat program tuk BERHENTI MEROKOK..tp dah jadi program len lakk,..hahahaaa....


firstly,...aku takut,...aku pikir dak2 nie mesti xsuka kitorang dtg wat program kat dyorg...tp, sgt meleset jangkaan kitorg,..terutama aku,..hehehe.. dyorg sgt sweet,..sgt open,..tp mula2 tue agak malu laa plak,..last2, giler2 pny pala,..aku xleh nak cter hal dyorg sgt sbb kena mnjaga KERAHSIAAN dyorg,..juz boley cter light2 jer,..hmm,..dyorg nie kesalahan bkn biasa..jadi pengedar dadah, isap dadah, merogol, mencuri dan so on,..


masa kaunseling nie, aku takut ngn seorg mamat nie,..die nie ketua kat c2,.. aku ley gelar die 's' jerlaa..die nie mmg jenayah hardcore nyer laa,..ketua samseng, dadah, tokan dadah, merogol, mencuri, ........ape lg ntah...xingt..takut sgt nak tgok die..die tgok aku cm nak mkn jer. bila die sebut die penah merogol, aku???? urlppp..telan air liur..bkn sbb pe,..mtlamat aku nk bantu dyorg sal rokok..tp,....hmm,..xpelaaa..'s' nie sgt baik sbnrnyaa...juz terpengaruh jer..


xtiviti ngn dyorg mmg best laaa...sgt hepyyy...dyorg sgt best...tmbh2 ikhwan yg comeyy tue..pastue rahmat yg sweet matanyer...hmm,..masa program nie ada sedihnyer jugak,..bla dyorg cter sal life dyorg,..cmner leh jadi cmtue,..mmg sgt sedih,..tp xpe,..aku dah chill kan dyorg.. :) sbnrnya yg dikaunseling tue semua laki,..xde ppuan..


smpai part kaunseling indvdu...aku dgn rasminyer telah di pilih oleh 'm' sebgai kaunselor die..M nie pun wat jenayah hardcore gak,..(tp M nie nseemmm,..sweet,..hehehe) byk laa aku share life die,..kitorang kongsi cter,..kongsi pndpt..die cter xperience die..aku plak byk kasi spport kat die..hope die pasni dpt jd org yg baik..die nie bkn laa dari keluarga ssh..die nie senang..parent bisnes pny org. tp sbb kwn2,..semua bermula dengan SEBATANG ROKOK...tue laa bhya,...kecik2, lama2 jadi bukit..


setelah sesi berakhir...kitorang terpaksa pulang..sgt sedih,..nak tgal dyorg,..paper pun dyorg pun sgt sedih jugak..masa nak berpisah, masing2 cm xsgup jer..paper pun, korg kena ingt masih ada lagi org yg syg kan korg,..even, korg wat salah..tp tue sbgai kesilapan yg xmgkin korg ulang,..
L.O.V.E U OLLZ.......

No comments:

tanda blog