Sunday, August 14, 2011

Doa Aku Pada Tuhan

Pagi yang indah.
Ya Allah, betapa hebat kuasaMu. Dan aku sebagai hambaMu yang sangat hina ingin memohon keampunan dariMu. Aku lemah Ya Allah. Kadang aku sujud, patuh pada Mu. Kadang aku leka. Betapa aku mempermainkan Mu Ya Allah. Sedangkan Kau masih memberi ruang untuk aku kembali padaMu.

Ya Allah,
Pagi yang sunyi ini aku ingin memohon kemaafan atas kesalahan yang lalu. Dosa-dosa besar aku padaMu. Ya Allah betapa banyaknya dosa aku padaMu. Sedangkan Kau memberi amaran berulang kali. Tetapi aku ingkar. Sebak terasa seluruh tubuh Ya Tuhan.

Ya Rabbi,
Beri aku kekuatan Ya Allah untuk menjadi hambaMu yang baik. Yang mendengar yang patuh dan yang mengamalkan. Aku berusaha Ya Allah, sedangkan halangan terlalu banyak. Bantu aku Ya Rabbi. Aku mohon.

No comments:

tanda blog