Saturday, January 1, 2011

Talam Dua Muka

Assalamualaikum,..

1st nak tnya, tau tak maksud talam dua muka tu apa? talam dua muka tu maksudnya ialah, bermuka2 dengan orang. senang cakap, seseorang yang mempunyai dua perwatakan di hadapan kita. macam depan kau punya lah baik. pijak semut pun tak mati aku rasa. tapi belakang korang, haih! Tuhan saja yang tau dan bisa menilai.

selalunya orang sebegini, memang bijak memainkan peranan 'syaitan' mereka. dah Tuhan kasi jadi manusia, kau plak nak pilih jadi syaitan. mestilah kena bijak beb, tidak cene nak jadi talam kan? mereka2 ini, biasanya bertujuan memporak perandakan hubungan mahupun silaturrahim sesama manusia. tak pun berniat jahat atau ingin mengambil kesempatan terhadap seseorang.

aku dah biasa jumpa orang macam nie. bukan skali jer. dah macam seratusributujuhpuluh kali tau! sama ada aku yang terkena tak pun orang lain yang terkena. bila dapat tau hakikat sebenar yang mana orang yg kita ingat baik macam malaikat tu sebenarnya jahat macam syaitan, rasa frust giler. rasa macam mudahnya aku diperbodohkan. rasa macam ape nie? WTF!!!

aku selalu ingatkan diri aku supaya lebih berhati2 lain masa nnti. tapi biasalah. kita nie bukan Tuhan yg boleh tau luar dalam manusia. last sekali tetap terkena. nasib la kan. pape pun, tetap positifkan minda balik. setiap manusia tu bisa berubah. lambat cepat kita tak tau. mungkin hari ni dia jahat. tapi tak bermakna dia tak bisa berubah kan?



p/s : doa yang terbaik buat mereka. Amin

No comments:

tanda blog