Wednesday, December 7, 2011

Ombak Rindu

Assalamualaikum,

update2! semalam dgn jayanya telah menonton Ombak Rindu di GSC Sunway Carnival =) cerita ni mmg mendapat sambutan yer. kutipan awal pun dah boleh kalahkan twillight. ape yg boleh nak cakap pasal semalam adalah, Aoran Aziz yg sgt nsem, Maya Karin yg sgt kenalah dgn watak Izzah, Lisa Surihani yg pertama kalinya aku menyampah (b4 this feveret artis kot) dan bront palarae yg xda pape aku nak komen. hehe.

sbnrnya cerita2 jiwang or bergenre romantik bukanlah feveret aku untuk tgok. tapi memandangkan ramai yg meng'update' "wahhh, ohsemmm. patut tgok..bla bla bla,..." dan sbgainya, menuntut aku untuk tgok juga.

from the start until the end, i cant stop laughing. mgkin sbb beberapa faktor sprti sebutan 'R' lisa yg terlalu byk membuatkan emosi sedikit terganggu. dan isteri Pak Dollah jugak seakan menyumbang ke arah ketawa tersebut (tp xslh kan die, iklan cerita 'Songlap' di awal pembukaan tu sbnrnya yg mengganggu) dan lain2 usikan di dalam cerita.

sbnrnya aku adalah pembaca novel Ombak Rindu dan juga 2 lagi sambungan novel ni. so the whole story aku dah tahu. mgkin expectation yg tggi pasal cerita dan bila tgok movie xseperti diharapkan membuatkan tiada air mata yg nak dikuarkan. or mungkin jugak dah banyak air mata aku kuarkan masa baca novel nie 10 tahun yg lepas. atau pun sbnrnya aku nie kurang feeling. tak pun masalah kapel sblh kana aku yg ntah laa.. atau budak2 kecik sblh kiri aku yg asyik main2 kerusi. ATAU kawan aku yg asyik tnya "dah nanges ke?" oh! byknyaa 'atau'.. byk gguan kan sbnrnya?

pape pun, effect tetap ada. mulalah berangan nak ada suami sekacak Aoran. oh! tolonglah. terlalu hot dan taff.. plisss! hahaha...


p/s ; Nur Kasih saja berjaya buat aku nanges dari awal smpai abes =)


No comments:

tanda blog